Ønsker du å returnere en vare?

Returadresse:

Image AS
Markensgate 10
4611 Kristiansand
Tlf: 91340136

Slik gjør du:

  1. Fyll ut returskjema og legg dette med i pakken. 
  2. Pakk varen(e) pent tilbake i sendingsposen. Varen(e) skal sendes tilbake med originalemballasje. 
  3. Gå til Posten.no og bestill en sending til vår returadresse. Husk tlfnr!
  4. Skriv sendingskoden du får fra Posten på pakken og lukk den godt.
  5. Lever pakken til nærmeste Posten innleveringssted. 

Varen skal være fullstendig og i tilnærmet samme stand, som da du mottok den. Husk å lukke pakken/posen godt med ekstra tape slik at ikke varene blir ødelagt under sending. Bare ta kontakt på mail om du har spørsmål eller trenger hjelp. Vi hjelper gjerne! 

Vi tilbyr dessverre ikke gratis frakt på returer. 

Sending kan du bestille her:

→ Bestill på Posten.no

Vi anbefaler på det sterkeste at du sender returer med sporingsnummer.

For å unngå eventuelle purregebyr på varer du har sendt tilbake kan du melde fra om returen i Klarna appen. 

Se forbrukerkjøpsloven eller ta kontakt med oss på butikk@imagekristiansand.no dersom du har spørsmål.

REKLAMASJON

Du må reklamere innen rimelig tid dersom du oppdager feil eller mangler ved varen. Ta kontakt på e-post eller telefon og vis til ditt ordrenummer og beskriv feilen eller mangelen. Send med bilde av feilen. Om du bor i Kristiansand kan du gjerne komme inn med varen slik at vi kan se på den. Vi vil evaluere om feilen eller mangelen, går under definisjonen reklamasjon i tråd med kjøpsloven og rettspraksis. Vi vil ta kontakt med produsenten og be om erstatning. Noe behandlingstid må medberegnes, da vi må få godkjenning fra produsenten før vi kan gå videre. Om produktet kan repareres enkelt og bli så god som ny ønsker vi å gjøre dette. Dette sparer miljøet, da det er fryktelig kjedelig å måtte kaste en vare på grunn av en liten mangel som enkelt kan repareres. Vi og leverandørene ønsker selvfølgelig at du soim kunde skal være mest mulig fornøyd og vi jobber alt vi kan for å finne løsninger som er best mulig. 

Dersom du ønsker en ny vare, blir den selvfølgelig tilsendt på vår regning. Ønsker du pengene tilbake, må du gi oss beskjed om dette. Du vil få pengene tilbakebetalt innen 14 dager, fra vi mottok varen i retur.

Reklamasjon – Forbrukerloven av 2002. Dersom mottatt vare har feil eller mangler, kan kjøper gjøre gjeldende en rekke mangelsbeføyelser (eks. å holde kjøpesummen tilbake, retting, omlevering, prisavslag, heving og erstatning) etter kjøpsloven, jf. kjl. §§30 flg. Dette forutsetter imidlertid at kjøper reagerer innen visse frister. I forbrukerkjøp er reklamasjonsfristen som utgangspunkt to år etter at kjøper mottok varen. Dersom varen eller deler av varen er ment å vare vesentlig lenger enn to år, utvides rekamasjonsfristen til fem år. Det må gis melding til selger innen rimelig tid etter at kjøper oppdaget eller burde oppdaget mangelen. Det stilles ingen formkrav ved reklamasjon, men av bevismessige grunner bør meldingen gis skriftlig. Det bør fremgå av meldingen (reklamasjonen) hvilke mangelsbeføyelser kjøper ønsker å gjøre gjeldende. Ved reklamasjoner skal tjenesteyter bære alle kostnader forbundet med kjøpet, herunder utgiftene til tilbaketransport.

Kilde: Forbrukerombudet.