Hva kan vi hjelpe deg med?

Her finner du informasjon og svar på de mest vanlige spørsmålene.

Min bestilling

Har bestillingen min gått igjennom?

Når bestillingen din er blitt godkjent får du en ordrebekreftelse på e-post. Den blir automatisk sendt til den e-postadressen du oppgir i bestillingen. Husk å dobbeltsjekk at det er korrekt e-postadresse. Om det er første gang du bestiller fra oss kan det være at ordrebekreftelsen havner i søppelpost.

Kan jeg endre bestillingen min?

Så lenge bestillingen ikke er sendt eller hentet, kan du endre bestillingen. Bestillingene behandles fortløpende. Du kan endre bestillingen selv om du har fått ordrebekreftelse, så lenge ordren ikke er blitt sendt avgårde med posten.

Er bestillingen min sendt?

Ordrene hentes av PostNord ca. klokken 11 på hverdager. Ordre som er ferdigbehandlet før klokken 11 sendes samme dag. Bestillinger som behandles etter klokken 11 sendes påfølgende dag. Bestillinger som er behandlet etter klokken 11 på fradag og ut søndag sendes på mandag.

Hvordan sporer jeg bestillingen min?

I ordrebekreftelsen du får på e-post inneholder et sporingsnummer. Dette sporingsnummeret kan du lime inn på PostNord sine sporingstjenester og holde deg oppdatert på hvor pakken din er. Når pakken din er klar til å hentes vil du få en SMS til det nummeret du har registrert i bestillingen og en e-post.

Hvordan bruker jeg kupongene mine?

Kupongene du har fått som medlem i Image-family kan brukes i butikk ved å oppgi telefonnummer til image-jenten i kassen. Om du ønsker å bruke en kupong på nettbutikken finner du kupongene dine inne på «min side». De aktive kupongene finner du også automatisk inne i handlekurven. 

Jeg har glemt passordet mitt.

Klikk på “logg inn” og videre på “mistet passordet mitt” helt i bunnen. Her fyller du inn e-postadressen din og trykker “tilbakestill passord”. Du vil da får en e-post med en lenke hvor du kan lage et nytt passord.

Kan jeg reservere varer?

Du kan reservere varer i butikken ut dagen eller ut neste dag. Du kan også sikre deg varer via nettbutikken ved å benytte deg av “klikk og hent”. Da får vi beskjed med en gang og den vil henge klar til deg når du har mulighet til å hente den eller prøve den i butikken.

Om du er nokså sikker på at du skal ha varen eller om vi har bestilt en vare til deg, holder vi den av i en avtalt tid.

Kan jeg forhåndsbestille varer?

Om det er varer vi får inn i nærmeste fremtid kan du sette deg på venteliste ved å ta kontakt via DM på Instagram eller ringe oss. Da vil du få beskjed når varen er kommet inn og vi vil holde den av til deg.

Etterhvert vil det bli mulig å forhåndsbestille enkelte varer i nettbutikken også. Dette vil være mulig for kolleksjoner og varer det er stor etterspørsel etter.

Vi tar følgende forbehold
  • Varer kan være utsolgt eller bli kjøpt i fysisk butikk
  • Farger kan avvike fra virkeligheten. Farger endrer seg i ulikt lys.
  • Det kan forekomme feil i på lager av ulike årsaker.
  • Skrivefeil

Betaling

KLARNA

Kjøp nå. Betal senere med Klarna.

Vi er glade for å kunne fortelle deg at vi samarbeider med Klarna for å tilby deg flere betalingsmetoder på betalingssiden. Nå kan du få det du vil ha når du vil ha det på en trygg og enkel måte.

  1. Legg produktene i handlekurven og gå til kassen.
  2. Oppgi personopplysninger, og du får vite med en gang om du er godkjent.
  3. Klarna sender deg en e-post med bekreftelse og deretter påminnelser når du skal betale.
  4. Fremtidige Klarna-kjøp kan nå fullføres med et klikk.

Betal senere

  • Betal alt innen 14 dager etter at varene er sendt. Ingen forskuddsbetaling, ingen renter og ingen gebyrer når du betaler i tide. Kort eller bankbetaling

Med kort kan du betale kjøpene dine kjapt, sikkert og enkelt. Du kan koble kortene dine til Klarna første gangen du skal betale noe, eller gjøre det på forhånd i Klarna-appen. Klarna husker informasjonen din så du kan handle og betale enda smidigere neste gang.

  • KortBetal med valgfritt kort. Pengene trekkes direkte i forbindelse med kjøpet.

Finansiering

  • EngangsavtaleFullfør en enkel, 4-trinns kredittsøknad med top-of-mind-informasjon. Du får svar umiddelbart om du er godkjent og kan fullføre bestillingen med en gang.
  • Månedlige betalingerDu vil utføre den månedlige betalingen online eller i appen vår ved hjelp av bankoverføring eller kortbetalinger. Vi vil varsle deg når det er tid for å gjøre betalingen hver måned.

Om Klarna

Betal på nettet eller i appenSe de siste kjøpene dine og foreta betalinger i Klarna-appen eller på nettet.

Trygt & enkelt

Du er alltid dekket av Klarnas kjøperbeskyttelse. Moderne sikkerhet beskytter opplysningene dine for å forhindreuautoriserte kjøp.Les våre vanligste spørsmål www.klarna.com/no/kundeservice/ for å lære mer om hvordan du bruker Klarna. Hos Klarna er vi opptatt av å skape verdens beste handleopplevelse. Vi mener at betaling handler om mye mer enn hvordan vi sender penger.Derfor gir våre smidige betalingsmetoder deg mer tid, kontroll og glede, slik at du kan fortsette å gjøre det du liker best.

VIPPS

Kjøp i nettbutikken betales via Vipps. Din sikkerhet og trygghet er meget viktig for oss, og med samarbeidspartner Vipps blir denne sikkerheten ivaretatt.

Frakt & levering

Leveringsmetoder

Vi tilbyr levering til hele Norge, men ikke til andre land. Vi har to leveringsmetoder i vår nettbutikk.

Klikk og Hent

Du kan hente ordren din gratis i butikken vår i Kristiansand sentrum. Du oppgir navn på ordren og ordrenummer i kassen så finner vi den til deg. Du kan få andre til å hente pakken for deg, men da må du gi beskjed om dette. Du vil få en epost når bestillingen er klar til å hentes. Har du ikke mottatt dette er det ikke sikkert den er klar enda, men det er bare å komme innom å høre om du tilfeldigvis er i byen.

SALGSVARER bestilt med Klikk & Hent må hentes innen 5 dager. Gjerne så fort som mulig. Ta kontakt om det er behov for andre avtaler.

Når du henter i butikken starter angreretten å løpe fra du får beskjed om at bestillingen kan hentes. Om du ikke har fått epost fra oss kan du sjekke søppelpost. Vanligvis er bestillingen klar til å hentes 10 minutter etter at varene er bestilt, eller neste morgen om det bestilles på kveld etter stengetid. Vi setter pris på at bestillingene hentes så fort som mulig etter at de er klare til å hentes. Gi gjerne beskjed om du ikke kan hente bestillingen innen 5 dager etter at du har fått beskjed om at den kan hentes.

Helt Hjem

Vi sender pakkene med HeltHjem, som bruker PostNord. Pakkene blir levert til nærmeste Post-Nord hentested. Du mottar mail og SMS når pakken er klar til å hentes. Vi har fri frakt på alle ordre over 1500 kr og fast frakt på 99 kr.

Image AS står ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser i levering av din vare, som skyldes feil eller forsinkelser hos fraktleverandør. Alle leveringsfrister er veiledende, og avvik kan forekomme. Dersom din sending blir forsinket, eller borte vil vi gjøre vårt ytterste for å hjelpe deg slik at den kan mottas så raskt som mulig.

Leveringstiden er normalt på 1-4 dager etter at pakken er sendt fra oss. I noen perioder må forlenget leveransetid medberegnes på grunn av stor pågang. Dersom du ikke har mottatt din bestilling innen 10 virkedager etter at den er bestilt ber vi deg ta kontakt på butikk@imagekristiansand.no. Som kunde er du selv ansvarlig for å kontakte oss om en pakke ikke er ankommet. Bestillingen anses som levert etter en måned.

Dersom du mot formodning ikke skulle motta dine varer, får du selvsagt refundert det du har betalt. Hvis du ikke henter pakken din på postkontoret og bestillingen returneres til oss vil du belastes med et gebyr på 99 kr. Du er selv ansvarlig for å oppgi riktig e-post og telefonnummer ved bestilling.

Husk at pakker må hentes på utleveringsstedet innen 7 dager. Du kan enkelt forlenge hentefristen kostnadsfritt.

Retur & reklamasjoner

ØNSKER DU Å RETURNERE EN VARE?

Returadresse:

Image AS
Markensgate 10
4611 Kristiansand
Tlf: 91340136

Slik gjør du:

  1. Fyll ut nederste delen av returskjemaet som ligger med i pakken. 
  2. Pakk varen(e) pent tilbake i sendingsposen eller i annen sending emballasje. Varene skal sendes tilbake med originalemballasje. Adressen finner du på returskjema eller her på nettsiden vår.
  3. Legg ved returskjema i pakken
  4. Send pakken til returadressen. Vi anbefaler sporing.*
  5. Send oss en e-post med beskjed om returen. 

Varen skal være i tilnærmet samme stand og mengde som da du mottok den. Husk å lukke pakken/posen godt med ekstra tape slik at ikke varene blir ødelagt under sending.

* Vi tilbyr dessverre ikke gratis frakt på returer. Du kan velge helt selv hvordan du vil returnere pakken. Vi anbefaler å sende med Posten (70kr) eller HeltHjem (99kr). Når du bestiller sendekode får man automatisk sporing på pakken. Om du legger inn tlfnr. 91340136 når du bestiller sendingen vil det gå fortere for oss å få hentet returen, da vi får hentemelding direkte på melding i steden for hentelapp i postkassen.

Sending kan du bestille her:

→Bestill på Posten.no

→Bestill med HeltHjem

Merk: Velger du å sende pakken uten sporingsnummer, har du ingen rettigheter om pakken skulle bli borte. Vi anbefaler på det sterkeste at du sender returer med sporingsnummer.

For å unngå purregebyr på varer du har sendt tilbake må du melde fra om returen i Klarna appen. 

Se forbrukerkjøpsloven eller ta kontakt med oss på butikk@imagekristiansand.no dersom du har spørsmål.

REKLAMASJON

Du må reklamere innen rimelig tid dersom du oppdager feil eller mangler ved varen. Ta kontakt på e-post eller telefon og vis til ditt ordrenummer og beskriv feilen eller mangelen. Send med bilde av feilen. Om du bor i Kristiansand kan du gjerne komme inn med varen slik at vi kan se på den. Vi vil evaluere om feilen eller mangelen, går under definisjonen reklamasjon i tråd med kjøpsloven og rettspraksis. Vi vil ta kontakt med produsenten og be om erstatning. Noe behandlingstid må medberegnes, da vi må få godkjenning fra produsenten før vi kan gå videre. Om produktet kan repareres enkelt og bli så god som ny ønsker vi å gjøre dette. Dette sparer miljøet, da det er fryktelig kjedelig å måtte kaste en vare på grunn av en liten mangel som enkelt kan repareres. Vi og leverandørene ønsker selvfølgelig at du soim kunde skal være mest mulig fornøyd og vi jobber alt vi kan for å finne løsninger som er best mulig. 

Dersom du ønsker en ny vare, blir den selvfølgelig tilsendt på vår regning. Ønsker du pengene tilbake, må du gi oss beskjed om dette. Du vil få pengene tilbakebetalt innen 14 dager, fra vi mottok varen i retur.

 

Reklamasjon – Forbrukerloven av 2002. Dersom mottatt vare har feil eller mangler, kan kjøper gjøre gjeldende en rekke mangelsbeføyelser (eks. å holde kjøpesummen tilbake, retting, omlevering, prisavslag, heving og erstatning) etter kjøpsloven, jf. kjl. §§30 flg. Dette forutsetter imidlertid at kjøper reagerer innen visse frister. I forbrukerkjøp er reklamasjonsfristen som utgangspunkt to år etter at kjøper mottok varen. Dersom varen eller deler av varen er ment å vare vesentlig lenger enn to år, utvides rekamasjonsfristen til fem år. Det må gis melding til selger innen rimelig tid etter at kjøper oppdaget eller burde oppdaget mangelen. Det stilles ingen formkrav ved reklamasjon, men av bevismessige grunner bør meldingen gis skriftlig. Det bør fremgå av meldingen (reklamasjonen) hvilke mangelsbeføyelser kjøper ønsker å gjøre gjeldende. Ved reklamasjoner skal tjenesteyter bære alle kostnader forbundet med kjøpet, herunder utgiftene til tilbaketransport.

Kilde: Forbrukerombudet.

En vares risiko overgår til kjøper når angreretten (14 dager etter mottagelse av varen) er utløpt. Er varen blitt skadet etter at kjøperen har fått den, gjelder fortsatt angreretten, med mindre skaden skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra kundens side.

Vi anbefaler at du velger å beholde originalemballasjen, da varen bør leveres i originalemballasjen for at vi skal kunne bekrefte opphavet.

Tilgodelapp & gavekort

TILGODELAPP

Har du tilgodelapp fra butikken kan denne dessverre ikke brukes i nettbutikken. Tilgodelappene i butikken er gyldig i et år fra de blir utskrevet. Om tilgodelappen din holder på å gå ut eller akkurat har gått ut kan du ta kontakt med oss slik at vi kan forlenge den. Vi anbefaler alle å ta bilde av tilgodelappene sine slik at de ikke blir borte. Har du mistet tilgodelappen din har vi dessverre ikke mulighet til å finne den igjen. 

GAVEKORT

Gavekort kan kun kjøpes i butikken pr. dags dato. Det vil komme muligheter for å kjøpe gavekort via nettbutikken snart. Gavekortene kjøpt i butikken kan heller ikke benyttes i nettbutikken.

Gavekortene er som tilgodelappene gyldig i et år fra de ble kjøpt. Disse kan også forlenges om du har et som snart går ut. 

Kjøpsbetingelser

Leveringsbetingelser og risiko

Image AS står ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser i levering av din vare, som skyldes feil eller forsinkelser hos fraktleverandør. Alle leveringsfrister er veiledende, og avvik kan forekomme. Dersom din sending blir forsinket, eller borte vil vi gjøre vårt ytterste for å hjelpe deg slik at den kan mottas så raskt som mulig.

Dersom du ikke har mottatt din bestilling innen 10 virkedager etter at den er bestilt ber vi deg ta kontakt på butikk@imagekristiansand.no. Dersom du mot formodning ikke skulle motta dine varer, får du selvsagt refundert det du har betalt.

En vares risiko overgår til kjøper når angreretten (14 dager etter mottagelse av varen) er utløpt. Er varen blitt skadet etter at kjøperen har fått den, gjelder fortsatt angreretten, med mindre skaden skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra kundens side.

Vi anbefaler at du velger å beholde originalemballasjen, da varen bør leveres i originalemballasjen for at vi skal kunne bekrefte opphavet.

Sikkerhet

Image AS tilbyr kun sikre betalingsløsninger fra annerkjente betalingstilbydere. Ønsker du å vite hvilke personopplysninger vi registrerer, kan du lese om dette under «personvern«. Har du andre spørsmål angående sikkerhet, kan du ta kontakt på butikk@imagekristiansand.no.

Angrerett

Med hensyn til juletider og kjøp av julegaver utvider vi returtiden. Julegaver kan returneres frem til 31.12.20. Ta gjerne kontakt så fort som mulig om du ønsker å bytte en vare. Angrerettloven av 21. desember Nr. 105 2000. Forbruker kan gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at tjenesteyter har oppfylt sin opplysningsplikt ihht. angrerettloven og varen er mottatt. Fristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angreretten ikke er gitt. Forbruker må gi melding til tjenesteyter dersom angreretten benyttes. Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp. Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig. Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt, plikter tjenesteyter å tilbakeføre alle faktiske kostnader som er belastet forbruker. Returkostnader må imidlertid forbruker bære, med mindre tjenesteyteren har misligholdt avtalen, eller tjenseteyteren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte vare ikke var tilgjengelig.

Kilde: Forbrukerombudet.

Dersom du mot formodning ikke skulle motta dine varer, får du selvsagt refundert det du har betalt. Hvis du ikke henter pakken din på postkontoret og bestillingen returneres til oss vil du belastes med et gebyr på 99 kr. Du er selv ansvarlig for å oppgi riktig e-post og telefonnummer ved bestilling.

Bytting

Dersom du ønsker å bytte en vare kjøpt i nettbutikken, må du gi oss beskjed om dette til butikk@imagekristiansand.no senest 14 dager fra du mottok varen. Når du har fått en bekreftelse på at vi har varen du ønsker på lager, merk angrerettskjemaet med din kontaktperson og varen du ønsker å bytte til. Vi vil sende en bekreftelse per epost når varen har kommet i retur og ny vare er sendt.

Merk: Varen det byttes til må være samme vare, eller ha samme verdi. Om du ønsker en annen vare, må du benytte deg av angreretten og gjennomføre en ny bestilling.

Ønsker du å bytte varer kjøpt i nettbutikken, i fysisk butikk, må du ta med deg angrerettskjemaet og ordrebekreftelsen. Dette forutsetter at du er innenfor angrerettsfristen og at varen er i samme stand som ved utsendelse.

Ta alltid kontakt med oss på butikk@imagekristiansand.no før du sender varen i retur, dersom du vil reklamere på en vare. Ny eller riktig vare, vil sendes rasket mulig etter at vi har mottatt varen med feil eller mangler fra deg

Bestilling

Du ser hvilke variasjoner og farger som er igjen av et produkt, inne på hver produktside. Når din bestilling er registrert, vil du motta en bestillingsbekreftelse per e-post. Har du spørsmål angående din bestilling, kan du ta kontakt på butikk@imagekristiansand.no, husk å markere e-posten med ordrenummer og emne.

Vi tar forbehold om at varelageret i nettbutikken, kan inneholde feil og eventuelle feil priser/rabatter. Skulle du mot formodning oppleve at vi er utsolgt for et eller flere produkter i din bestilling, belastes du selvsagt ikke for varen(e) som ikke kan leveres.

Ønsker du å kansellere en bestilling/ vare, må du kontakte oss fortest mulig per telefon eller epost. Er varen allerede sendt, må du benytte deg av angreretten.

Forventet leveringstid er 3-5 dager.

Ordre

For å se ventende og/eller tidligere gjennomførte ordre, logger du inn på «min konto». Her vil du finne en oversikt over ventende og tidligere ordre. På «min konto» kan du også redigere og oppdatere kontaktinformasjon som navn, adresse og lignende.

Juridisk navn: Image ASOrg nr: 985 935 564 MVA Foretaksregisteret

 
 

Telefon: +47 380 71 720

Send oss en e-post